Siirry sisältöön

Suoratoistopalvelun FAQ-artikkeleiden uudistus

Projektin tavoitteena oli suoratoistopalvelun asiakasohjeiden kehittäminen, jotta ne olisivat selkeämpiä, ajantasaisempia ja käyttäjäystävällisempiä. Uudistuksessa hyödynsin asiakastuntemusta ja Salesforce Knowledge -alustaa, joka mahdollistivat projektin tehokkaan toteutuksen.

Tämä projekti keskittyi suoratoistopalvelun asiakasohjeiden uudistamiseen. Tavoitteena oli parantaa ohjeiden selkeyttä ja asiakaslähtöisyyttä, mikä puolestaan parantaisi asiakaskokemusta ja vähentäisi asiakaspalvelun kuormitusta. Projektin aikana perehdyin Salesforce Knowledge -alustaan, joka oli keskeinen työkalu ohjeiden luomisessa ja ylläpidossa. Työskentelin projektissa itsenäisesti, mutta hyödynsin myös kollegoideni asiantuntemusta.

Projektin toteutus ja haasteet:

Projektin alussa keräsin taustatietoa analysoimalla asiakaspalautetta ja tutkimalla muiden suoratoistopalveluiden asiakasohjeita. Suunnitteluvaiheessa päätettiin, että ohjeiden rakenteen ja sisällön tulee olla mahdollisimman selkeä ja asiakaslähtöinen. Toteutusvaiheessa haasteena oli Salesforce Knowledge -alustan omaksuminen, mutta tämän oppimisen myötä sain kehitettyä teknisiä taitojani ja parannettua ohjeiden laatua.

Tärkeimmät tulokset:

Projektin myötä FAQ -ohjeet uudistettiin vastaamaan paremmin asiakkaiden tarpeita ja parantamaan itseohjautuvuutta. Ohjeet muokattiin selkeämmiksi ja asiakasystävällisemmiksi ja niiden sisältö päivitettiin ajantasaiseksi. Näiden toimenpiteiden tuloksena asiakaspalvelun kuormitus väheni, ja asiakkaat pystyivät ratkaisemaan ongelmiaan itsenäisemmin.

Opit ja oivallukset:

Tämän projektin myötä opin, kuinka tärkeää on jatkuva asiakaslähtöisyys asiakasohjeiden kehittämisessä. Salesforce Knowledge -alustan tehokas hyödyntäminen auttoi automatisoimaan ja parantamaan ohjeiden ylläpitoa. Lisäksi projektin aikana kehittyivät tekniset taitoni ja ajanhallintakyvykkyyteni suurissa projekteissa.