Kurpitsaviikkojen someviestintä 2025
Projektissa toteutimme sisältöjä Kurpitsaviikkojen sosiaalisen median kanaviin sekä verkkosivulle. Tavoitteena oli lisätä tapahtuman näkyvyyttä, vahvistaa yhteisöllistä osallistumista ja nostaa esiin paikallisten toimijoiden panosta.
Kurpitsaviikot on syksyinen hyvän mielen tapahtumakokonaisuus Salossa, joka kokoaa alueen asukkaat sekä yritykset ja yhdistykset yhteen. Paikallisen yrittäjäyhdistyksen järjestämä tapahtuma vahvistaa paikallista kulttuuria ja elinvoimaa sekä tarjoaa alueen toimijoille mahdollisuuden näkyvyyteen.
Tapahtumakokonaisuuden keskiössä on Rannikon Puutarhan Kurpitsapuisto, jossa kävijät voivat ihailla taidokkaasti tehtyjä kurpitsakoristeita sekä nauttia syksyisistä makuelämyksistä. Koko Salon alueella järjestettävä ohjelma tarjoaa kävijöille monipuolisesti nähtävää ja koettavaa.
Sometiimimme koostui kahdesta mainonnan suunnittelun ja kahdesta journalismin ja viestinnän opiskelijasta. Suunnittelimme ja toteutimme sisältöjä Kurpitsaviikkojen Instagramiin ja Facebookiin, vastasimme aktiivisesti seuraajien ja yhteistyökumppaneiden viesteihin sekä jaoimme heidän tarinoitaan.
Ylläpidimme myös tapahtuman verkkosivuja, joiden pohja oli jo valmiina aikaisemmilta vuosilta. Päivitimme tekstit ajantasaisiksi ja vaikuttaviksi, käänsimme sisältöjä englanniksi sekä lisäsimme tapahtumakalenteriin yhteistyökumppaneiden tapahtumia, joita oli parhaimmillaan kymmeniä yhden päivän aikana.
Tavoitteenamme oli vahvistaa Kurpitsaviikot-brändiä, kasvattaa sen tunnettuutta ja lisätä yhteistyökumppaneiden näkyvyyttä. Kiinnitimme erityistä huomiota kansainvälisyyteen ja digitaaliseen saavutettavuuteen.
Onnistuimme kasvattamaan Kurpitsaviikkojen näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa merkittävästi. Saimme työstämme runsaasti myönteistä palautetta niin seuraajilta, kävijöiltä kuin yrittäjiltäkin.
– Kelly Nurm, Julia Ojala, Laura Siimesvaara & Siru Varjus
https://www.instagram.com/kurpitsaviikot/
https://www.facebook.com/kurpitsaviikot/
https://www.kurpitsaviikot.fi/
