Siirry sisältöön

Kahvilasovellus Löytö Appin matka Helsinkiin

Projektin tavoitteena oli laajentaa aiemmin Turussa pilottina julkaistu Löytö App -sovellus myös Helsingin kahviloihin, joka on ollut jo pitkään tavoitteemme siitä hetkestä, kun Löytö Appia ryhdyttiin kehittämään maaliskuussa 2022. Lisäksi projektin aikana kirkastettiin sovelluksen visuaalista ilmettä aiempaa värikkäämpään suuntaan.

Projekti lähti liikkeelle toukokuussa 2023, kun Löytö App oli saatu lanseerattua onnistuneesti Turkuun pilottina 20.4.2023. Meille tuli jo ennen sovelluksen julkaisua kyselyitä, että milloin olemme tulossa Helsinkiin. Turun lanseerauksen yhteydessä jopa kolmennes sovelluksen ladanneista asui Pääkaunkiseudulla. Tämä vahvisti meidän intoa laajentaa palveluamme myös Helsinkiin.

Projektin aikana opin:

  • Olen oppinut paljon uutta B2B-myynnistä ja siitä kuinka oman myyntipuheen voi tiivistää oman myyntipuheen muutamaan lauseeseen. Myynnistä ole myös ymmärtänyt, että vähintään yhtä tärkeää kuin puhuminen, on kuunnella vastapuolta, ja tarjota potentiaalisen asiakkaan kysymyksiin vastauksia.
  • Olen huomannut, että B2B-asiakkailla päätöksenteko on tehtävä helpoksi. Tarjoamalla palvelua “avaimet käteen” -periaatteella voit helpottaa asiakkaiden päätöksentekoa ja parantaa mahdollisuuksia klousata yhteistyö.
  • Yrityksen, tuotteen tai sovelluksen on tärkeää suunnitella siten, että se kantaa niin kaikissa kanavissa. Lisäksi esimerkiksi brändiväreja suunniteltaessa kannattaa huomioida myös värien psykologinen merkitys eli mitä mikäkin väri viestii katsojalle.
  • Olen päässyt suunnittelemaan ensimmäisen DOOH-mainoksen, joka tavoitti suuren määrän matkustajia Onnibusseissa. Vaikka tavoittavuus oli suuri, latausten määrä sovellukseen jäi odotuksia alhaisemmaksi. Tämä opetti, että DOOH-mainokset eivät aina ole kustannustehokkain tapa hankkia uusia käyttäjiä tuntemattomalle sovellukselle.