Aatuloven someviestintä 2024 pt. 1 & 2

PART 1
Projektin tarkoituksena oli tehdä, tutkia ja kehittää 23-vuotiaan artistin Aatuloven viestintää sosiaalisen median kanavissa vuoden 2024 ensimmäisen puolen vuoden aikana. Vuoden 2024 alussa Aatulovella oli TikTokissa 1600 seuraajaa ja n. 40 tuhatta tykkäystä. Instagramissa seuraajamäärä oli 1200.
Aatulove julkaisi vuonna 2024 ensimmäisen kuuden kuukauden aikana kaksi kappaletta; Särkyvää ja Suhun voisin rakastuu. Oppimispäiväkirjassa käydään läpi kuukausi kerrallaan sosiaalisen median kanavissa tapahtunutta viestintää näiden kahden kappaleen ympärillä.
Opin Aatuloven some-sisältöä tehdessä muun muassa, että Aatuloven kohdalla sosiaalisessa mediassa toimii parhaiten elämänmakuinen ja -näköinen sisältö. Satunnaiset selfiet sieltä täältä, selfievideot kömpelöiden tanssiaskelten siivittämänä ja rohkeus olla oma itsensä. Lisäksi yksi selkeä oppi oli se, että kun some-alustojen algoritmit haukkaavat sisäänsä jonkun soundin tai käyttäjän, niin siitä kannattaa repiä kaikki irti, eikä pelätä julkaisevansa liikaa sisältöä.
Linkit Aatuloven some-kanaviin sekä Youtubeen tuotettuun keikkavlogi-sarjaan. TikTok ja Instagram -linkeistä voi selata läpi kaikki tekemäni ja suunnittelemani videot ja julkaisut vuoden 2024 ensimmäiseltä puolelta vuodelta.
PART 2
Projektin tarkoituksena oli tehdä, tutkia ja kehittää 23-vuotiaan artistin Aatuloven viestintää sosiaalisen median kanavissa vuoden 2024 jälkimmäisen puolen vuoden aikana. Vuoden 2024 heinäkuussa Aatulovella oli TikTokissa 3500 seuraajaa ja n. 130 tuhatta tykkäystä. Instagramissa seuraajamäärä oli 1900.
Aatulove julkaisi vuonna 2024 jälkimmäisen kuuden kuukauden aikana kolme kappaletta; Kielletty puheenaihe, Maailman kaunein laulu ja Talviuni. Oppimispäiväkirjassa käydään läpi kuukausi kerrallaan sosiaalisen median kanavissa tapahtunutta viestintää näiden kolmen kappaleen ympärillä.
Opin Aatuloven some-sisältöä tehdessä muun muassa, että jos vain energiaa ja luovuutta riittää, julkaise video vaikka joka päivä. Samoin instagramissa kotikutoiset kuvakollaasit ja kiitokset keikkojen jälkeen sitouttavat ihmisiä ja edesauttaa ihmisiä tietämään kuka olet ja mitä teet. Lisäksi opin, että jos haluaa menestyä kaupallisesti, niin pelkkä hyvä biisi ei riitä, vaan täytyy olla myös hyvä markkinointi. Tavoite ilman strategiaa on unelma.
Linkit Aatuloven some-kanaviin sekä Youtubeen tuotettuun keikkavlogi-sarjaan. TikTok ja Instagram -linkeistä voi selata läpi kaikki tekemäni ja suunnittelemani videot ja julkaisut vuoden 2024 jälkimmäiseltä puolelta vuodelta.
https://www.instagram.com/loveuaatu/?hl=fi
@aatulove